Adverteren

Heb jij liever een bereik van 1.000.000 of 500? Bereik is essentieel, maar als je gaat adverteren is kwaliteit van belang. Het is makkelijk om een groot bereik te creëren, vooral als je een oneindig marketingbudget hebt als een multinational als McDonald’s of Nike – Maar mocht je dit niet hebben, dan wil je toch meer waar voor je geld. Kwaliteit boven kwantiteit, vooral bij adverteren.

Met online adverteren kun je heel specifiek richten (targetten) op je doelgroep. Wat hierbij belangrijk is, is dat je boodschap, middelen en doelgroeptargeting kloppen.

Ik ben ervan overtuigd dat het niet gaat om de hoeveelheid mensen die je bereikt, maar om wie je bereikt en hoe jouw aanbod, bedrijf of oplossing hen daadwerkelijk helpt. Jouw doelgroep bereiken, in plaats van een groot bereik creëren en hopen dat daar iemand bij zit die op zoek is naar jouw aanbod.

Dat is het mooie van online adverteren op platforms zoals Google Ads en Social Media. Je kan gericht targetten, bepalen wie jouw boodschap zien, waar en wanneer en hoeveel geld jij eraan besteed.

Wil jij graag van start gaan met adverteren voor jouw organisatie? Jouw doelgroep (online) bereiken? Dan is een goed fundament van essentieel belang. Een plan dat je richting geeft en waarmee je het beste uit je advertentiebudget haalt. Want het is zonde als je tijd en geld investeert in adverteren, maar dit niet op de juiste manier inricht.

Graag help ik jou bij dit proces, in de vorm van een praktisch advertentieplan. Zodat jij weet welke advertentie middelen je het beste in kan zetten, met welke boodschap, welke type advertentie-indelingen en het belangrijkste: welke doelgroepopties er mogelijk zijn en welke je het beste kan gebruiken in jouw situatie.

Geen uitgebreide en ingewikkelde plannen, die uiteindelijk in de (spreekwoordelijke) bureaulade belanden. Maar to-the-point, praktisch, overzichtelijk en effectief.

”Je kan met adverteren makkelijk veel mensen bereiken.
Maar het is moeilijker om mensen te bereiken die jouw klanten gaan worden”

Advertentieplan

Wat kan je verwachten?

We starten met een uitgebreide intake. Hierin maken we onder andere de doelen helder, de intentie, de doelgroep en natuurlijk het aanbod of het specifieke onderwerp waarop jij je wilt focussen in de advertenties. Zodra we dit in kaart hebben gebracht, ga ik voor je aan de slag! Ik zorg voor een op maat gemaakte aanpak, zodat je helder krijgt welke advertentiemogelijkheden je het beste kunt gaan inzetten en op welke manier.

Wat?

  • Advies over de meest geschikte advertentiemiddelen (Google Ads; Search, Display, Shopping, Video of Social Media: Facebook, Instagram, Pinterest en Linkedin) waarop je je het beste kunt richten.
  • Doelgroep-targeting: nauwkeurige specificaties en targeting-opties om je doelgroep te bereiken.
  • Boodschap en creatieve inhoud: een voorstel van boodschappen en visuele elementen die je kunt gaan gebruiken bij het adverteren.
  • Advertentieplanning: een voorstel wanneer je welke advertentie in kan gaan zetten.
  • Follow-up (offline of online) om het plan samen door te nemen en vragen te beantwoorden.
  • Optioneel: gelijk aan de slag? Je kan ook samen met mij de plannen tot werkelijkheid maken, dat ik (samen met jou) het inricht en implementeer. Lees meer over ”directe implementatie”

Waarom?

  • Je bereikt je doelgroep op een effectieve manier.
  • Je weet precies op welke kanalen je kan gaan richten met adverteren en welke boodschap(pen) je hierop kunt gaan inzetten.
  • Je ontvangt een uniek plan dat perfect aansluit bij jouw organisatie, omdat elk bedrijf en iedere situatie anders is.
  • Je bereikt je (marketing)doelen, of dit nu meer reserveringen zijn, winkelbezoeken, conversies of aanvragen.
  • Je krijgt praktische en direct toepasbare adviezen.
  • Je haalt het maximale uit je marketingbudget en inspanningen.

Voor wie?

Dit aanbod is speciaal ontworpen voor ondernemers en organisaties die willen starten met adverteren of meer uit hun advertenties willen halen. Of je nu een duidelijk beeld hebt van je doelen en je doelgroep, of dat je gewoon een duwtje in de rug nodig hebt om met vertrouwen verder te gaan.

Klaar om meer uit jouw advertenties te halen?

Laten we samen jouw advertentiestrategie vormgeven. Neem vandaag nog contact met mij op voor een vrijblijvende informatie of om je vragen te stellen. Samen gaan we op weg naar succes!

Ontdek meer adverteermogelijkheden

Naast het krachtige advertentieplan op maat, zijn er nog andere mogelijkheden. Weet jij al op welk advertentieplatform jij je wil richten, maar heb je hier advies of hulp bij nodig? Dan zijn de volgende mogelijkheden geschikt voor jou.

1Social media

Wil je groeien met je bedrijf op één of meerdere social media kanalen? Bereik jouw doelgroep met behulp van effectieve en krachtige advertenties.

Ben je klaar om de kracht van social media adverteren volledig te benutten? Vraag het social media advertentieplan aan.

2Google Ads

Google Ads kan overweldigend zijn, door de vele mogelijkheden die het biedt. Denk alleen al aan de verschillende type campagnes die er zijn: zoek-, display-, shopping-, videocampagnes en meer.

Ik kan je helpen door een strategieplan en/of de campagne structuur op te stellen of de campagnes in te richten en te beheren. Vraag de mogelijkheden aan.

3Op maat

Elk bedrijf is uniek en heeft een andere aanpak nodig. Staat jouw vraagstuk er niet tussen? Of ben je niet zeker of ik je er bij kan helpen?

Plaats een vrijblijvende aanvraag of neem direct contact met mij op om te kijken wat ik voor je kan betekenen.

Contact

Heb je vragen of twijfels over welke oplossing het beste past bij jouw specifieke situatie? Aarzel niet en neem gerust vrijblijvend contact met me op!

Je kunt het contactformulier invullen, rechtstreeks een e-mail sturen of me een bericht sturen via Instagram of LinkedIn. Ik sta klaar om je te helpen!